• ↓
  • ↑
  • ⇑
 
23:34 

Стулья

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Двоюродная сестра выразила желание приобщиться к искусству, и я не смог не показать ей наш дипломат. :)
В целом она согласна с нашим мнением по поводу спектакля, что своеобразно. Сходить, по её словам, можно, но чтобы ходить постоянно/часто — нет. Второй акт ей понравился меньше. Песенка таитянок ей тоже показалась бесконечно длинной. А из актёров в первую очередь выделила Шамхала-режиссёра и Якубовича-Бендера.

Мне, по-хорошему, идти бы особо не надо было, ибо уже недавно видел (и не единожды в принципе). К тому же прилепившаяся в прошлую среду простуда окончательно ещё не выветрилась, хотя пик болезни, кажется, минул. Однако не бросать же человека))) А то она даже в музыкальный вместо ДК профсоюзов приехала, а посему в зал мы входили на пять минут позже 19.00; благо, спектакль задержали.
Начало как-то не клеилось. И фразочек колких прилично не произнесли, и отдельно стоящий стул в музей не вынесли (еле успели). Потом пошло получше, но как-то начало обоих актов проигрывают на общем фоне.
А вот вторая половина первого акта, как всегда, доставляла удовольствие. Очень люблю сцены у Боур, танго и бомжей. Какое совмещение несовместимого! :D Спасибо Шпилевской и Якубовичу за танго.

Всем актёрам большое спасибо.
Золотарь как-то блекло в роли завпоста.
Мациевской в первом акте и Эдику во втором какой-то совсем неудачный микрофон попадался.
Предпоследний стул, такое ощущение, успели открыть раньше положенного. По крайней мере, топорщился он подозрительно.
Римшу тоже преобразили в стиле большинства женских персонажей спектакля. А хорошо смотрелось)

Всё же у ТМ я гораздо больше люблю «Собаку» и «Гусаров». В «Стульях» скорее отдельные номера, но не спектакль как единое целое. Увы.

@темы: театр, мысли вслух, мнение, Территория мюзикла, Стулья

16:42 

Translations

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Всем, кто ждёт:

в пятницу 11 декабря с 14.55 по 17.15 по «Беларусь-3» будет показ записи последнего спектакля «Translations» театра им. Я. Купалы.

Запись, надеюсь, будет. Я и другие люди будут стараться.

@темы: театр, записи, вниманию достопочтенной публики, Купалаўскі, БТ-3, мысли вслух, Translations

16:40 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Вчера утром на улице была такая красота!.. Деревня, белый снег на деревьях, снег повсюду. Нетронутые дорожки, полностью укрытые снегом. И какая-то неуловимая атмосфера.
А у меня в голове всё вертелись слова: "...выпадет белый снег и заметёт наши следы", и я всё пытался вспомнить: откуда?
Лишь уезжая, вспомнил: «Бег».

— Что это было, Сережа, за эти полтора года? Сны? Объясни мне. Куда, зачем мы бежали? Фонари на перроне, черные мешки... потом зной!.. Я хочу опять на Караванную, я хочу опять увидеть снег! Я хочу все забыть, как будто ничего не было!
— Ничего, ничего не было, все мерещилось! Забудь, забудь! Пройдет месяц, мы доберемся, мы вернемся, и тогда пойдет снег, и наши следы заметет...


А сегодня днём, где-то в полдвенадцатого, снова наблюдал снег. Падающий, густо падающий снег, застилающий всё кругом. И если подняться повыше и посмотреть вверх, видно серое-серое небо и вылетающие оттуда крошечные крупинки снега, летящие к земле и застилающие всё кругом...

@темы: мысли вслух, природа, снег

20:00 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Блин, вот что за невезение!

Случайно нашёл, что 16 декабря в филармонии будет юбилейный вечер Национального оркестра им. Жиновича. А в программе — много интересного, в т.ч. фрагменты рок-оперы «Песня пра долю», которую я уже давно после записи хочу увидеть/услышать вживую...
И как раз в этот день в РТБД «Адвечка», а билеты уже куплены... :-(

И вообще. Почему практически всё самое интересное в декабре выпадает исключительно на вторую декаду?

Всемирный заговор, не иначе.

-----

В тему, пока не забыл.

Случайно наткнулся на информацию о мероприятиях к юбилею со дня рождения Мулявина.
"Концерты, посвященные Владимиру Георгиевичу, пройдут в рамках фестиваля белорусской песни и поэзии в Молодечно. В рамках "Славянского базара" в Витебске организаторами задуман даже целый мулявинский день, где будут показаны и спектакли, и воссоздание рок-оперы "Песня о доле". Все это свидетельствует о том, что имя Мулявина и творчество Мулявина - не история, это наша живая жизнь".
Главное — не забыть и в день, когда «Песня пра долю» будет в Витебске, быть в Беларуси. Собственно, вот ещё один блестящий (кроме некоторых спектаклей НАДТ им. Я. Коласа) повод посетить Витебск.
Главное — не забыть...

@темы: театр, мысли вслух, РТБД, Песня пра долю

17:02 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Нет, не понимаю я наших телевизионщиков, хоть убейте.

27-го был концерт нашего БГАМТа в Молодечно. «Волшебный мир оперетты».
И, судя по фотографиям (раз, два (там за правой кулисой видно)), была запись телевизионщиков.
Во-первых, мне не очень понятен выбор мероприятия для записи.
Во-вторых, почему в Молодечно?!. Чем телевизионщиков не утраивает здание БГАМТа; неужели им проще переться за 60 км от Минска, чем проехать считанные 5? Хотя следует признать, что оформление сцены там, если судить как по некоторым предыдущим записям оттуда, так и по оформлению сцены нынешней, на высоком уровне.

Вот объясните мне, недопонимающему, почему в Горьковском — «Идеальный муж»? Почему в БГАМТе — концерт (не спектакль!), который показывают чаще на гастролях, а на родной сцене лишь где-то раз в год?..

@темы: мысли вслух, записи, БТ-3, БГАМТ

23:08 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Сёння Уладзіміру Караткевічу магло бы быць 85 год...



Рабі нечаканае, рабі, як не бывае, рабі, як не робіць ніхто, — і тады пераможаш. Нават калі ты слабы, як камар пасярод варожага мора. Таму што толькі дурні разважаюць заўсёды па правілах здаровага сэнсу. Таму што чалавек толькі тады чалавек, калі ён дзёрзка рве панылае наканаванне і плюе на «спрадвечны» закон.


Светлая памяць.

@темы: Караткевіч, беларускае, мысли вслух

21:24 

Сталіца Эраўнд

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Тое, што ў тэатр я 25 лістапада пайду, мною амаль не аспрэчвалася. Аднак стаяла істотная пытанне: куды? Вагаўся паміж «Сталіцай Эраўнд» РТБД і гастролямі Літоўскага тэатра з «Зойкінай кватэраю» Булгакава (нават п'есу прачытаў, якая мне, дарэчы, спадабалася). На рашэнне галоўным чынам паўплывалі працягласць другога спектаклю (я звыкся глядзець доўгія спектаклі, але калі наступны за спектаклем дзень абяцае быць шалёным...) і абмеркаванне пасля «Сталіцы Эраўнд». Як ужо можна было меркаваць па загалоўку, пайшоў я ў РТБД.

Цудоўна. Падабаецца мне «Сталіца Эраўнд». Нетыповы спектакль ізноў паўтараю напісанае раней. Нельга сказаць, што з моцнай драматургіяй. Але нешта ў ім ёсць прыцягальнае. :)

Абмеркаванне дало мне магчымасць зірнуць на спектакль з іншага боку, пабачыць у ім іншыя розныя падтэксты і сэнсы. Запомніліся словы пра тое, што абодва героя на сцэне — насамрэч адна асоба. Цікавая думка, нешта ў ёй ёсць. А ўвогуле шмат цікавага паслухаў. А яшчэ я цяпер ведаю, дзе сяду, калі вярнуся на «Мабыць»: на крайкі 4-6 радоў, адтуль так шыкоўна назіраць і слухаць...
Героем абмеркаванню стаў мат у спектаклі, дакладней, адно слова, што паўтараецца тройчы. :facepalm: Давайце й я свае колькі слоўцаў дадам, прашу прабачэння ў тых, хто быў і каму зварот да гэтага пытання падчас добрых хвілін дзесяці абрыдзеў. Мат я не выкарыстоўваю, але ў дадзеным выпадку — за. Бо гэта, па-першае, знішчае ці, самае меншае, зрушвае ўбок небачную сцяну паміж сцэнаю і залаю. Па-другое, атмасфера дзеяння ды вобраз Максіма Паніматчанкі, адно з перых ўражанняў аб яго герою. Ну і, каб не быць падобным да Х'ю са знятых «Translations», не забудуся па трэцяе: гэты цэлы пласт спектаклю. Знаёмства герояў, пасля цікавая сцэна са стаўленнем да ругані ў прыстунасці толькі адной асобы «мяне ж ніхто не чуе». Прыбяры мат — і знікне пачатак. Насамрэч, хіба варта пасля працяглай цішыні і напружанасці ў зале пачынаць з нейкага звычайнага «заселі» ці, што яшчэ горай, з нейкага штампу?! Безумоўна, не.

Такім чынам, вельмі спадабалася :) Час імчаў гэтак незаўважна, што 50 хвілін абмеркаванню здаліся ўдвая карацейшымі.
І, безумоўна, вялікі дзякуй Дзянісу Паршыну й Максіму Паніматчанка. :heart::red: Гэта поўнасцю іх спектакль, які яны робяць бліскуча. Асобнай падзякі яны вартыя таму, што знайшлі час пасля спекаклю на сустрэчу.

Дарэчы, шыкоўная выстава сцэнаграфіі ў РТБД. :heart: Прымеркавана яна да другога моладзевага форуму, і мяне вельмі-вельмі прыемна здзівіла. Форум сам я прамарнаваў, хаця б быў не спураць паглядзець украінскую «Любоў людзей» ды малдаўскія «Дзеці голаду», але, на жаль, не склалася...
Было б добра, калі выставу яшчэ на пэўны час пакінулі, бо яна звышцудоўная. Калі хто знойдзе ў сеціве фотаздымкі ці што іншае пра яе — напішыце, калі ласачка.

@темы: РТБД, Сталіца Эраўнд, беларускае, мнение, мысли вслух, театр

14:44 

Праздничный концерт мастеров оперетты к 25-летию БГАМТа

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
С электронной почтой у канала "Культура" всё ещё хуже, чем у БТ-3. Они до неё, судя по всему, ещё не дошли в принципе.
Потому что в передаче спокойно сказали, что первые два акта "Летучки" давали в эфир неделю назад, и запустили сразу третий акт. Жаль, хорошая запись нашей постановки 2010 г.

Зато после третьего акта была запись праздничного концерта мастеров оперетты к 25-летию БГАМТа.
Праздничный концерт мастеров оперетты к 25-летию со дня открытия БГАМТа
В концерте принимал участие оркестр театра (дирижёры — Александр Сосновский, Анатолий Лапунов, Ян Каэкс, Виктор Соболев, Вячеслав Чернухо)
Ведущие концерта — Валентина Петлицкая, Анатолий Костецкий
Запись 1996 г.

Список номеров:
1) Леся Лют — Имре Кальман. Ария Виолетты из оперетты "Фиалка Монмартра"
2) Светлана Лугова — Иоганн Штраус. Вальс "Тёмные ночи"
3) Алексей Исаев — Имре Кальман. Ария Мистера Икс из оперетты "Принцесса цирка"
4) Светлана Лугова, Алексей Исаев — Имре Кальман. Дуэт Теодоры и Мистера Икс из оперетты "Принцесса цирка"
5) Александр Артемьев — Иоганн Штраус. Куплеты Баринкая из оперетты "Цыганский барон"
6) Виктория Мазур — Шарль Лекок. Болеро из оперетты "Рука и сердце"
7) Виктор Баженов — Энрико Каннио. "Влюблённый солдат"
8) Ирина Линкевич — Ференц Легар. Чардаш и куплеты Илоны из оперетты "Цыганская любовь"
9) Валентина Петлицкая — Исаак Дунаевский. Концертный вальс
10) Зинаида Вержбицкая, Герман Козлов — Игорь Цветков. Сцена и дуэт из музыкальной комедии "Табачный капитан"
11) Александр Кузьменков — Оскар Сандлер. Выходная ария Мишки Япончика из оперетты "На рассвете"
12) Ирина Скоробогатова, Алексей Кузьмин — Владимир Дмитриев. Сцена из оперетты "Русский секрет"
13) Людмила Станевич — Пал Абрахам. Ария Танголиты из оперетты "Бал в Савойе"
14) Зинаида Вержбицкая, Герман Козлов — Имре Кальман. Сцена и дуэт Цецилии и Мишки из оперетты "Королева чардаша"
15) Сергей Щапов — Георгий Свиридов. "О, Маритана"


Скачать и прослушать можно здесь. Там же в папке — все отдельные номера, вырезанные из концерта.

Я всё же надеюсь, что трансляция первых двух актов "Летучки" будет, они в плане аудио гораздо более ценны, нежели третий.

@темы: мысли вслух, записи с радио, БГАМТ

00:51 

Апошнія. «Translations» ды «Сымон-музыка»

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Учора хадзіў на «Translations» у Купалаўскі. Аказалася — на апошнія. :( На паклонах Падаляка паведаміў аб гэтым.
Састаў для гісторыі.
Састаў быў не самы любімы мной. Значна больш люблю Есяневіча ў спектаклі. Ды, як зразумеў, і Дробыша з Малчанавым.
Гэтым разам нарэшце пабачыў некаторых іншых выканаўцаў. Першы раз свядома бачыў на сцэне Бародзіча — спадабаўся. А вось Яворская, на мой погляд, крыху прайграе Гардзіёнак. Хітрык... добра, але Анікей мне падабаецца больш. Мне цікава, я хоць раз дзесьці пабачу Зелянкоўскую?..
На пачатку спектакля мне бракавала атмасферы, не хапала чагосьці няўлоўнага. Пасля пайшло лепей. Другая дзея, як заўжды, шыкоўная.

Пасля спектаклю наважыўся падысці да адміністратара (як пасля зразумеў — здаецца, да адной з галоўных), запытацца, а ці не будзе заўтрашні «Сымон-музыка» апошнім (доўга ў афішы яго, як і «Translations», не было, дый у лістападаўскай з'явіўся не адразу). На жаль, нядобрыя прадчуванні падцвердзіліся. Соты «Сымон-музыка» стане апошнім. І хоць я зусім не планаваў, а выбраўся сёння на «Сымона-музыку».

Мушу падзякаваць адміністратару Наталлі, якая не толькі ўчора паведаміла ўсе звесткі, але й дапамагла сёння з квітком на ўваход, бо суровыя людзі на ўваходзе былі супраць майго візіту. Яшчэ, пакуль не забыўся: чамусьці ў якасці квітка на ўваход выкарыстоўваецца любы іншы квіток на спектакль, які яшчэ мусіць адбыцца. У маім выпадку то было «Местачковае кабарэ». :) Давялося сядзець на тым месцы, што адкідваецца ад раду партэра: агляд добры, але вось прытуліцца няма куды.
Ізноў састаў для гісторыі.
Вясною мне спадабалася больш, але, мажліва, тут спрацавала ўражанне першага прагляду. Спектакль па-ранейшаму цудоўны. Асабліва люблю ў ім масавыя сцэны й сцэнаграфію.
Усе змены акцёраў, што адбыліся ў параўнанні з красавіцкім спектаклем, мне не спадабаліся. Крыху цікавейшым мне падаецца дзед Курыла Аўсяннікава, чымсьці Гарбука. Варажэя ў Зубковай выходзіць лепей. Ну а Ганна Хітрык... нечага не хапала мне. Не ведаю, можа, застаўся ў памяці нейкі ідэалізаваны вобраз гэтай ролі у выкананні Крысціны Дробыш. Дый па ўзросце ўжо бачна, што Хітрык не малая дзяўчынка. Цікава было б паглядзець на запіс з Крысцінай Дробыш, калі той існуе.
Ну і кветачку падарыў Аляксандру Казеле. Цікавы Сымон у яго атрымаўся. Першыя кветкі ў Купалаўскім за колькі год!..
Вось пашанцавала мне з адэкватнымі школьнікамі на «Ліфце», а на «Сымоне-музыке» — не. Яно й зразумела: калі весці на гэты ці іншы сур'ёзны спектакль дзяцей 10-12 год, нездарова смешная рэакцыя к канцу спектакля можа пачацца паўсюль.

-----

Вось так адыйшлі ў нябыт яшчэ два спектаклі. Два выбітныя спектаклі беларускага тэатра. Я, дарэчы, абсалютна не разумею, чаму знялі менавіта іх. Яны не састарэлі ні маральна, ні ў плане тэхнічнага абсталявання. Свайго гледача яны маюць. Але, як мне паведамілі, «рашэнне прыняў сам Мікалай Пінігін»...
Я не ведаю, куды рухаецца Купалаўскі. Але мне цяжка ўявіць сабе яго як тэатр, дзе аснову рэпертуара складаюць камедыі. І для мяне канкаткова канчаецца яшчэ адна эпоха, эпоха добрых спектакляў у Купалаўскім. Калі меркаваць хаця б па запісах, што даступныя, ды дадаць знятае... паўстае зусім іншы вобраз тэатру.

Але. Напрыканцы дадам хоць крыху пазітыва.
Абодва дні на спектаклях працавалі тэлевізіёншчыкі, рабілі запісы спектакляў (апошніх! ну не ўмеюць у нас шанаваць тое, што маем; толькі калі спектакль сыходзіць са сцэны ці ён прымеркаваны да нейкай падзеі — толькі тады ўспамінаюць пра неабходнасць пакідаць нешта нашчадкам). 5 камер у партэры (тры па цэнтры, па адной па краёх) ды адна на бельэтажы злева. Будуць якасныя запісы, будзем чакаць паказаў па БТ-3. Вось толькі мне шкада, што не з найлепшымі саставамі акцёраў.

@темы: театр, мысли вслух, мнение, записи, беларускае, Сымон-музыка, Купалаўскі, БТ-3, Translations

22:40 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Сёння былі АПОШНІЯ «TRANSLATIONS».

ЗАЎТРА будзе АПОШНІ «СЫМОН-МУЗЫКА».

Казалі, што будуць квіткі на ўваход.

@темы: Купалаўскі, театр

18:17 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Аказваецца, ёсць кантакт з «Беларусь 3». Хоць нейкі.
Напісаў ім:

В книге Адама Мальдиса «Жыцце і ўзнясенне Уладзіміра Караткевіча» встретил следующие сведения:
«Дарэчы, лёгка паддаюцца інсцэнізацыі і празаічныя творы пісьменніка — (тэлеспектаклі "Лісце каштанаў" і "Сіняя-сіняя…", радыёспектаклі "Каласы пад сярпом тваім" і "Паром на бурнай рацэ").»
Этим августом по телеканалу «Беларусь 3» был показан телеспектакль «Лісце каштанаў». Возможно, сохранилась и запись постановки «Сіняя-сіняя…»? В этом случае хотелось бы увидеть и её; тем более 25 ноября будет отмечаться 85-летие со дня рождения Владимира Короткевича, и показ телеспектакля стал бы хорошим подарком поклонникам его творчества…


Адказу не прыйшло, аднак у праграме на 23 лістапада з'явіўся тэлеспектакль «Сіняя-сіняя».
Прыемна. :)

@темы: мысли вслух, Караткевіч, БТ-3

22:54 

Ліфт

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Сёння ізноў схадзіў у РТБД, гэтым разам — на «Ліфт».

Шыкоўна. Цудоўнейшы спектакль. Зноў-такі, псіхалагічна вывераны, з драбнюткім аналізам паводзін галоўных герояў. І — дзякуй за фінал, іншага выйсця, здаецца, у дадзеным выпадку не было...
Дэкарацыі цікавыя, гульня святла і ценяў таксама.
Дзякуй вялікі ўсім акцёрам, гэта было цудоўна. Усе на сваіх месцах, а гэта ўжо шмат пра што кажа.
Нарэшце пабачыў у галоўнай ролі Людмілу Сідаркевіч. Звышвыдатна. :heart: Гэта было настолькі цудоўна, што ў мяне няма адэкватных словаў. БРАВА! :white:
Дзмітрый Давідовіч таксама бліскучы. Верыш яму.
Малайцы і Арцём Курэнь (сын), Алена Баярава (маці-пачынаючая п'янчуга), і усе-ўсе-ўсе.

Вось не ведаю, что будзе далей. Я не знаходжу пакуль благіх спектакляў. Узнятая высока першымі спектаклямі "планачка" ўзнімаецца яшчэ вышэй і вышэй...

@темы: театр, мысли вслух, мнение, РТБД, Ліфт

23:12 

Гусары

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Решил опять сходить на «Гусаров», а то следующие только в конце января...

Оказалось, я так давно не видел Немцова в роли Лоскуткова!.. Казалось бы, изначально его роль, а теперь — конкуренция :) Хорошо, очень хорошо. Это я про Немцова.
На самом деле, спектакль для меня сегодня делали три человека: Денис Немцов, Илона Казакевич и Дмитрий Якубович. :heart::red: Особое благодарность им, было очень круто. Несмотря на уже привычные роли в не раз виденном спектакле, они удивляли. Собственно, за это театр и любишь.
Гусары (Шамхал и Золотарь) по сравнению с привычным были немного менее заметны и энергичны.
Наталья Глух премьерила Долли. Оно-то нормально, но немножко "сыровато". Возможно, это на контрасте с Катей Дегтярёвой и Сашей Римкевич в этой роли смотрелось менее ярко, ибо маме нормально. Понятно, что первый раз и особых "фишечек" пока быть не может. Но немного не понравился впечатлил момент, когда она приходит к Лоскуткову забирать шаль.

Другой занавес :wow2: Полупрозрачный белый, медленно ползущий вверх/вниз. Что сделали со старым? ;)
Что сегодня творил Якубович на 100 рублях... А слово-то нарушил, деньги не вернул :gigi: Судя по всему, обалдел не только я, ибо после этого петь стали совершенно не то.
А в целом очень хорошо. Как и всегда. Ибо «Гусары». :flower:

@темы: театр, мысли вслух, мнение, Территория мюзикла, Сватовство гусара

15:55 

Красная шапочка

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Давно я хотел сходить на нашу «Шапочку», ещё с весны, но как-то не складывалось. Сегодня сложилось, да на редкий состав в принципе.

Ноябрьская «Красная Шапочка» оказалась так же сурова, как и «ноябрьский лов бабочек». Ложали в первом акте... все и по-крупному. Монтировка во время перемещения Красной Шапочки ограничилась переставлением зеркал, а суперзанавес следом подняли на добрые 45 секунд раньше. Во время рэпа волков кто-то что-то забыл, после чего все «поёхало». Перед забытым королевством помреж, видимо, покемарила, и на сцену все опоздали. Даже полено на дрова раскалываться не хотело :D
Зато во втором пытались компенсировать лажи в первом, что в целом получалось.

Саша Войцехович задорная в роли Шапочки
Волки прекрасны :heart:
Спрутя я Звездочётом люблю.
Алеся Брагинец (ребёнок) уже почти выше Саши Жук, зато петь стала лучше.

Люблю я нашу «Шапочку» :)

@темы: БГАМТ, Красная Шапочка, мнение, мысли вслух, театр

22:36 

Вяселле

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Ізноў схадзіў на «Вяселле» ў Купалаўскі. Мне па-ранейшаму падабаецца. :)

Склад акцёраў, бо праграмкі купляць бессэнсоўна, акцёраў не пазначаюць:
Дашанька — Зінаіда Зубкова
Апломбаў — Ігар Дзянісаў
Равуноў-Каравулаў — Генадзь Аўсяннікаў
Жыгалаў — Арнольд Памазан
Дымба — Мікалай Кірычэнка
Настасся Цімафееўна — Тамара Міронава, Ірына Рымарава, Тамара Нікалаева-Апіёк (?)
Нюнін — Міхаіл Зуй
Змяюкіна — Вікторыя Чаўлытка, Яўгенія Кульбачная, Святлана Анікей
Яць — Аляксандр Малчанаў, Дзмітрый Есяневіч, Сяргей Рудэня, Ігар Пятроў


Гэтым разам патрапіў на пераважна першы склад акцёраў, які бачыў і які мне больш спадабаўся. Зажглі і сёння. Дзякуй вялікі ўсім, шыкоўная атмасфера была і ёсць! :heart::heart::heart: Жглі сёння ўсе.
Падабаецца мне Ігар Дзянісаў жаніхом. Зінаідзе Зубковай цудоўна пасуе роля Дашанькі. Аўсяннікаў — проста шыкоўны. Нюнін, Яць і Змяюкіны дадаюць драйва і энэргетыкі.
Насамрэч, Змяюкіны сёння былі проста шыкоўная. Анікей як добрую актрысу я ведаю ўжо даўно, Чаўлытка добра разгледзіў пасля «Офіса» ды «Чайкі». Цяпер вось і Кульбачную пабачыў у святле.
Дзякуй за гэты зарад унутраняй энэргіі. Здаецца, я і надалей буду завітваць на адно з дзвюх «Вяселле»: яно ж якраз ідзе па два спектаклі 2-3 разы на год.
І вось «Вяселле» мне спадабалася больш за «Хама», цікавая рэч.

-----


Мо' хто мае доступ да складаў акцёраў у Купалаўскім? А то мне на многія спектаклі цікава было б пабачыць другі склад. Кульбачную-Харланчука-Хітрык-Сігова ў «Чайцы», Анікей-Падаляка ў «Не мой», ды ўвогуле...

@темы: театр, мысли вслух, мнение, Купалаўскі, Вяселле

16:33 

Несцерка (1983 г.)

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Сёння ноччу (з 3.30 па 5.30) па канале «Культура» беларускага радыё паўтаралі запіс музычнай камедыі «Несцерка».

Рыгор Сурус — Несцерка (музычная камедыя)



Аўтары лібрэта: Віталь і Артур Вольскія (паводле аднайменнай п'есы Віталя Вольскага)
Запіс зроблены ў 1983 на Беларускім радыё на аснове аднайменнай пастаноўкі Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага тэатру (рэжысёр — Барыс Утораў, хормайстар — Нэлі Андросава). Да ўдзелу ў радыёспектаклі былі запрошаны артысты драматычных і музычных тэатраў

Дзеючыя асобы і выканаўцы:
Несцерка — Арнольд Памазан (спявае Віктар Скарабагатаў)
Мальвіна — Алена Рынковіч (спявае Ніна Казлова)
Насця — Наталля Гайда
Юрась — Рыгор Харык
Шкаляр — Віктар Манаеў (спявае Леанід Івашкоў)
Пан Бараноўскі — Віктар Лебедзеў (спявае Міхаіл Жылюк)
Мацей — Павел Дубашынскі
Скамарохі — Генадзь Аўсяннікаў, Сяргей Журавель, Анатоль Кашкер, Аляксандр Кашпераў (спяваюць Васіль Сердзюкоў, Міхаіл Жылюк, Леанід Івашкоў, Анатоль Дзічкоўскі)
У спектаклі прымалі ўдзел хор Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага тэатру і аркестр Беларускага радыё і тэлебачання, дырыжоры — Барыс Райскі, Віктар Валатковіч



Спампаваць ды праслухаць мажліва тут.

-----

Ну, калі гаворка зайшла пра «Несцерку», прыгадаю наяўны выдэазапіс.



Выпадкова напаткаў звесткі пра наяўнасць яшчэ аднаго запісу - вось тут. У наяўным відэазапісу пазначаны 1994 год, па спасылцы - 1998. Але мажліва, што запіс 1994 толькі ў 1998 выдалі на DVD.
Можа, хтосьці няблага ведае акцёраў таго часу каб сказаць, ці супадаюць пазначаныя акцёры:
К. Лосеў (Несцерка), Н. Рэвінская (Мальвіна), В. Шаўклюк (Мацей), Н. Гайда (Насця), Г. Казлоў (Шкаляр), Р. Харык (Юрась), У. Лінкевіч (Пан)

@темы: БГАМТ, записи с радио, мнение, мысли вслух, театр

22:17 

Любоў людзей

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Дык вось, учора я выправіўся ў РТБД на прэм'еру «Любові людзей» Дзмітрыя Багаслаўскага ў пастаноўцы Аляксандра Гарцуева.
З п'есаю я не знаёмы. Не, я прыблізна ўяўляў, аб чым будзе спектакль дзякуючы звесткам пра спектакль ды выпадковым спойлерам, але ж ведаць п'есу й не ведаць яе — дзве вялікія розніцы. Таму буду адштурхоўвацца менавіта ад таго, што пабачыў.

Цудоўны спекакль атрымаўся. З якога боку не глядзі, а будзе так.
Цэласны, з добрай драматургіяй. Падабаецца мне творчасць (літаратурная; акцёрскую не бачыў) Дзмітрыя Багаслаўскага. Ёсць у яго неабходнае псіхілагічнае напружанне, добры драматычны складнік. Тут ён стварыў праўдзвую атмасферу нейкай вёсачкі, ад якой да бліжэйшага больш-менш крупанага пасёлку шчэ доўга дабірацца, і то пры ўмове, што сцяжына ў выніку дажджоў ў суцэльную бруд не ператворыцца. Даводзілася чытаць, што з дазволу аўтара п'еса для пастаноўкі была крыху зменена; цікава было б прачытаць арыгінал, але і ў дадзеным выглядзе яна надзвычай добрая.
Рэжысура мне таксама спадабалася. Адчувалася пэўная лінія спектаклю. Можа толькі словы «любоў — яна на ўсё жыццё адна даецца» можна было б столькі разоў і не паўтараць. Я з першага разу даўмеўся, што яны ключавыя ў спектаклі, а іх пасля яшчэ шмат разоў з рознымі інтанацыямі паўтаралі.
Дый увогуле атмасфера добрая. Вытрымана адна стылістыка, у тым ліку і ў дэталях, што вельмі радуе. Мяне ўвесь спектакль цікавіла, што там ідзе па тэлевізары, але з майго месца было толькі бачна, што нешта ідзе. Канцэпцыя з драўлянай сценкаю і прасветамі ў ёй цікавая. З падобнага ўспамінаецца толькі «Translations», але там пасля збівалі, а не замуроўвалі. Галоўная музычная тэма спектаклю спадабалася, дый астатняя падабрана добра. Радавала і святло.
Я вось паразважаў, і мне нават асабліва няма да чаго прычапіцца. Рэдка такое бывае, калі ўсё падабаецца. Можа толькі, першыя з'яўленні Сяргея на танцпляцоўцы з рассоўваннем людзей былі нейкія дзіўнаватыя.

Жорсткая гісторыя, месцамі надзіва жудасная. Яна ўвесь час трымае ў напружанні, якое толькі ў канцы саступае нейкай спустошанасці. Пра сюжэт я казаць не буду: будзем лічыць, усе спойлеры выпалі на маю долю.
Мне вельмі спадабалася першая дзея, і я не ўяўляў дакладна, чым яшчэ можна здзівіць. Аказалася, можна. І яшчэ не шмат спектакляў здолелі выбіць з мяне слязіны. Пранімалі многія, да дрыжыкаў — таксама. Жудасны момант...

Акцёры. :heart: Усе — малайчыні, дзякуй вам. Увогуле пашанцавала: патрапіў як раз на той склад акцёраў, які больш хацеў пабачыць.
Андрэй Новік у ролі Сяргея проста шыкоўны. :heart: Ён настолькі арганічны ў гэтым вобразе, гэтак натуральны, што часам забываеш — перад табою акцёр, а не сапраўдны ўдзельнік гэтай гісторыі. А гэта, на мой погляд, і ёсць вышэйшая ацэнка працы акцёра. Цудоўная ігра з шырокай палітраю эмоцый. БРАВА!!! :hlop:
Ганна Семяняка выконвала ролю Люські. І таксама вельмі добра. :red: Атрымалася такая простая дзяўчына, счужэлая, якая паціху ўсё больш і больш у сваіх думках аддаляецца ад рэчаіснасці.
Мужа Люсі Колю граў Арцём Курэнь. :heart: І зноў-такі выдатна. Ён здолеў стварыць вобраз памерлага — надзіва спакойнага, амаль безэмацыйнага. Але якому яшчэ ёсць што сказаць.
Спадабаўся мне Іван у выкананні Марата Вайцяховіча (усю першую дзею ламаў галаву, хто ж гэта за акцёр незнаёмы :facepalm:). Вельмі добра атрымалася ў яго.
Дзяніс Паршын у спектаклі... забаўны, скажам так. Нечаканы вобраз, але добра выкананы.
Пра ўсіх не хопіць моцы сказаць, але паўтару ізноў, — дзякуй усім.

Шыкоўная драма, добрая яе пастаноўка й выдатныя акцёры — як справядлівы вынік, цудоўнейшы спектакль. Віншую РТБД, усіх, хто мае дачыненне да пастаноўкі, з цалкам заслужаным поспехам. Рэдкі тэатр зараз сярод прэм'ер мноства камедый песціць драмамі ці трагедыямі, а дзве апошнія прэм'еры РТБД — якраз драмы, і добрыя. Шчырая падзяка за іх.
І вельмі «мой» спектакль, бо амаль заўжды (выключэнні ёсць заўсёды) паміж добрымі драмай і камедыяй я абяру драму. Тут жа яшчэ і добрая псіхалагічная атмасфера.
Яшчэ адзін спектакль у скарбонку вельмі любімых.

Ну і прыемна перапоўненая зала :) І прымалі хораша.



Фатаграфіі Анжалікі Граковіч.
-----

Аднак давялося мне сёння пачуць і поўнасцю зваротнае меркаванне пра спектакль.
Учора ранкам быў і вольны грамадскі прагляд а 12-й гадзіне, пра які я паведаміў сваёй аднагрупніцы (у яе заняткі канчаліся у 11.20, раней, чымсьці ў мяне). Яна вырашыла наведаць.
Дык вось, ёй не спадабалася, зусім. Але яна ўвогуле не зразумела сітуацыю спектаклю, ідэю п'есы, паводзіны герояў, асабліва галоўнай гераіні. Кантакту не атрымалася :(
Але, спадзяюся, пастаноўка свайго гледача знойдзе. Яна гэтага, бясспрэчна, вартая.

-----

У тэму. Пакуль зусім не забыўся.
Мне вельмі спадабался, калі быў на «Адэлі», што непасрэдна перад пачаткам спектаклю прасілі гледачоў перасоўвацца на свабодныя месцы бліжэй да цэнтру каб тыя, што спазніліся, не заміналі астатнім. Цудоўная ініцыятыва.
І адразу ўзгадваецца апошні «Звычайны чуд», калі нейкая пара спазнілася больш чым на 20 хвілін і пасярод дзеі палезла на свае месцы ў сярэдзіну рада.

@темы: театр, мысли вслух, мнение, РТБД, Любоў людзей

23:37 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Дзякуй усім за «Любоў людзей». :heart: Гэта было шыкоўна.
Адзін з найлепшых спектакляў, што даводзілася бачыць.

Люблю драму. :heart: Асабліва — добрую.

@темы: РТБД, мысли вслух

20:58 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Авантюра не удалась, за попытку — спасибо.
Зато поели с Женей мороженого в кафе-мороженом нашего хладкомбината, что в «Столице».

@темы: БГАМТ, мысли вслух, театр

13:53 

Свадьба в Малиновке

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Ну что ж, в пятницу в нашем музыкальном театре состоялась премьера (точнее, сдача) «Свадьбы в Малиновке».

Но начну я не с нашего спектакля, а с фильма. Так как-то получилось, что многие советские фильмы, часто у нас транслируемые, а видел кусками (и обычно вторую часть). «Малиновка» исключением не была. В среду восполнял этот пробел, посмотрев фильм от начала до конца. Не скажу, что шедевр. Местами много от оперетты. Вытягивают юмор и хорошая игра актёров, да и хороший вокальный материал. В общем, смотреть можно, но не ярый поклонник я такого.

Что вышло у нас… Очень похоже на «Бабий бунт». Сказывается изначальная схожесть материалов. По комедийности, выбранной среде. Должно было бы и по общей атмосфере, но последнего я местами не находил.

То, что особо не понравилось.

Нет, многое было хорошо. Никуда не делись наши прекрасные актёры, музыкальные номера и юмор. Но про недостатки всегда писать проще, да и многословнее получается, увы и ах.

Были некоторые проблемы со звуком. Местами невозможно было разобрать слова (в качестве примера — ссора Галины и Василины). Да и звук со сцены и из ямы различался кардинальным образом. Но — наконец-то нормальные микрофоны.
Сценография — в целом нормально, но есть странности. Разнообразием нас не балуют, и как-то странно посреди спектакля «падают луга». А вот машинка забавная; интересно, на чём она ездит?..
Танцы хорошо поставлены. Сразу заметно отличие Ковальчика и Моторной: у Моторной балет на сцене смешивается с хором, а у Ковальчика балет по центру, а остальные — вдоль стеночки или сзади.
Что было однозначно замечательно — так это музыка. Аранжировки Николая Макаревича мне понравились, приятно было слушать. Спасибо ему и оркестру. :red:

Долгожданное. Актёры :)
Назар Дума — типичный Заянчковский.
Лидия Кузьмицкая в роли Софьи прекрасна.
Железкая — неожиданно хорошо в роли Яринки. Вполне естественно смотрится.
Русецкий… Опять же, всё типично. В актёрском плане он, пожалуй, уступает всем. Ну и статичность.
Алексей Кузьмин с Катей Дегтярёвой замечательно смотрятся как вместе, так и порознь. :red:
Яшка Немцова… А хорошо. Не похож на Пуговкина, но это не минус, а констатация факта.
Понравилась Комариха Натальи Дементьевой. Очень натурально выглядит в этой роли.
Грициан Циркуновича — эффектно смотрится. Добротно он делает образ.
Осипец в роли Попандопуло — однозначный успех. :heart: Хотя трудно назвать роль, где он был бы плох. Местами напоминает Водяного из фильма, но это нисколько не умаляет его заслуг.
Ермакову подходит роль Петра. Жаль только, что вставками современного текста образ этот подпортили.
Светлана Мациевская как Эльза… Оно-то хорошо, но у меня вопросы об использовании этого образа в спектакле в принципе.

Подытоживая — в целом-то оно ничего. Но постановка ещё «сыра». Хорошая музыка, отменный юмор, прекрасная игра актёров. Но — спорные изменения либретто, неоднозначная решения и сценография.
И отсутствие целостной атмосферы. Чередование лирических и задорно-весёлых сцен уже давно норма. Но в их череду тут вклинивается нечто странное. И в результате местами получались какие-то отдельные сцены…

Мне не очень нравится, что в нашем БГАМТе в последнее время пытаются «выехать» исключительно на хорошем, известном материале: «Скрипач на крыше», «Моя прекрасная леди», «Свадьба в Малиновке»… Проблема в том, что даже должным образом поставить этот материал не всегда получается. Хотелось бы надеяться, что только пока, но…

-----

P.S. Извините, я тут несколько «разошёлся» на тему современного изменения либретто. Наболело.
Всё субъективно, понятное дело. Мне вот больше понравился первый акт (наверное, что сколь-либо значимых изменений оригинала там было меньше), Жене — второй. А папе и двоюродной сестре, за некоторыми оговорками, — спектакль в принципе.

@темы: театр, мысли вслух, мнение, БГАМТ

Ноги, крылья… Главное — хвост!!

главная