• ↓
  • ↑
  • ⇑
 
23:17 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
А ещё сегодня кроме открытия театрального сезона было открытие сезона года учебного.
Но об этом я напишу как-нибудь потом, когда впечатления будут менее поверхностными и более обоснованными.

А пока два "профессиональных" анекдота. Прекрасным надо делиться.

1. Спросили у людей, как измерить объём маленького красного шарика с пупырышками. Кстати, а вы как бы ответили?
Математик посоветовал измерить радиус и по формуле найти объём, а пупырышки считать погрешностями измерений.
Физик предложил опустить шарик в воду, тогда объём вытесненной воды будет равен объёму шарика.
А инженер посоветовал посмотреть значение в таблице для маленьких красных шариков с пупырышками.

2. Жил-был программист, работал в небольшой компании.
Однажды он не явился на работу. Позвонили ему — не отвечает. Решили съездить к нему домой, узнать, что случилось.
Приезжают, и видят следующую картину. Сидит в ванной программист с шампунем в руках, а сверху льётся ледяная вода.
Оказалось, он прочитал инструкцию по применению шампуня: «Намочить голову, намылить шампунем, смыть шампунь, повторить».
Однако когда заканчивать, написано не было.

Спокойной ночи!
Так кто вы: математик, физик или инженер?

@темы: Я, анекдоты, мысли вслух, универ

23:06 

Стакан воды

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Всё, театральный сезон 15-16 открыт!
Открыт нашим «Стаканом воды» (честно, так и не понимаю, почему его второй год совсем не показывают весной и летом).
И открыт успешно. Хорошо отыграли сегодня все без исключения. И с текстом все прекрасно, несмотря на, казалось бы, начало сезона.
Хорошо была Дементьева (хотя в начале мне было как-то не очень). Но всё же некоторые фразы ей надо говорить с большой величественностью, большим чувством собственного достоинства и превосходства, то бишь помедленнее. Наравне с исполнением и речью Кузьмицкой смотрится и слушается очень странно.
Кузьмицкая прекрасна. Замечательно получилось сегодня.
Ну и Циркунович, Лют, Заянчковский и Немцов чудесно сыграли. Просто сил и красноречия уже не хватает :)
Спасибо нашему оркестру и Макаревичу, прекрасно отдирижировавшему. Так приятно и увлекательно смотреть!..
Моментом спектакля была фраза «генерал Мешем». Первый ряд оценил.
В общем, все молодчинки :heart::red::heart: Кроме зрителей. Совсем пустой зал; однако принимали хорошо, а на поклоны убегать было уже особо некому.

@темы: БГАМТ, Макаревич, мнение, мысли вслух, театр

00:25 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Показывали концерт бардовской песни, несколько песен зацепили.

Шуточное исполнение «Моё сердце остановилось».


Приятные вариации на песни Beatles.


Не могу сказать, что люблю Кима, в особенности за современные тексты; но тут замечательная самоирония.


Чудесное исполнение «Точка, точка, запятая». Приятный голос.


-----

Ну і, самае шыкоўнае :heart::heart::heart:, песня пра змарнаванае лета Віктара Шалкевіча. Вельмі актуальна.

@темы: мысли вслух, музыка, записи, беларускае, БТ-3

21:00 

УЛАДЗІМІР КАРАТКЕВІЧ. Аўдыётворы паводле творчасці

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
У гэтым годзе незабыўнаму Уладзіміру Сямёнавічу Караткевічу споўнілася б 85 год.

Марна пералічваць той унёсак, які ён зрабіў у беларускую культуру і літаратуру (ды і ў сусветную!). Вельмі вялікі ён; да таго ж крыўдна і няправільна было б забыцца ці не напісаць аб нечым, бо ўсё заслугоўвае належнай увагі.

Зараз ідзе выданне 25-томнага Збору твораў (сёння якраз бачыў дзявяты том з раманам «Хрыстос прызямліўся ў Гародні»).
Але творчасць пісьменніка знайшла адлюстраванне і ў аўдыётворах. Існуюць аўдыёкнігі галоўных твораў Уладзіміра Караткевіча (за гэта мы мусім падзякаваць, безумоўна, Андрэю Калядзе). Ствараліся і радыйныя спектаклі і кампазіцыі паводле яго твораў, начытваліся асобныя раздзелы з яго твораў.
Са здзіўленнем давялося адзначыць, што гэтыя аўдыёматэрыялы ў сеціве нікім не сабраная ў адным месцы, а знаходзяцца ў розных мясцінах, часам не прыкмечаныя. Да таго ж загінуў сайт Караткевіча, і ўжо неўзабаве будзе год, як ён не працуе.
Менавіта таму прыйшла думка паспрабаваць сабраць усё ў адным месцы. Я цудоўна разумею, што ў фонды нашага радыё мне залезці не атрымаецца, ды і некаторыя іншыя запісы могуць застацца па-за ўвагаю. Гэтак жа я цвяроза разумею, і што гэты дзённік далёка не лепшае месца для размяшчэння. Але, на жаль, іншага пакуль што не маем.
Менавіта таму я публікую гэта не ў дзень народзінаў Уладзіміра Караткевіча, а задоўга да гэтай даты. Можа, з цягам часу гэты спіс знойдзе належнае месца ў сеціве.
І, акрамя публікацыі гэтага спіса тут, не магу не дадаць код гэтага спіса-табліцы (html) для размяшчэння ў іншых мясцінах.

Дык няхай жыве памяць пра Уладзіміра Караткевіча!

Спіс аўдыётвораў паводле творчасці Уладзіміра Караткевіча.

Крыніцы.

@темы: театр, памяць, мысли вслух, книги, записи с радио, беларускае, асобы, Караткевіч

13:06 

Андрэй Макаёнак - Таблетку пад язык

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Запіс з эфіру Першага канала беларускага радыё
Год запісу: 1978
Запіс і апрацоўка радыёэфіру: Bartimeyse
Якасць запісу: mp3, 128 kbps, 32 kHz, Stereo
Памер: 120 Мб
Працягласць: 02:11:16

Рэжысёр-пастаноўшчык: Барыс Луцэнка
Рэжысёр радыёкампазіцыі: Соф'я Гурыч
Кампазітар: Дзмітрый Смольскі
Гукарэжысёр: Аляксандр Гіль
Гукааператар: Таццяна Сідарава
Рэдактар: Уладзімір Мехаў
Ролі выконвалі:
  • Каравай, старшыня калгаса — Валянцін Белахвосцік
  • Дзед Цыбулька, калгаснік-пенсіянер — Генадзь Аўсяннікаў
  • Юрка, яго ўнук — Аляксандр Вавілаў
  • Аксана Смятанкіна, маці-адзіночка — Галіна Макарава
  • Тамара, яе дачка — Галіна Бальчэўская
  • Іван Швед — Уладзімір Кін-Камінскі
  • Лідзія Сямёнаўна, настаўніца — Алена Рынковіч
  • Васіль, яе сын — Мікалай Кірычэнка
  • Святлана, сакратар-машыністка — Святлана Некіпелава
  • Канцавы, брыгадзір-аграном — Юрый Авер'янаў
  • Вера Невядомая, бібліятэкар — Ала Ельяшэвіч
  • Ломцеў, прадстаўнік "зверху" — Павел Дубашынскі
  • Крэндзелеў, пенсіянер, старшыня групы народнага кантролю — Мацвей Федароўскі
  • Скаромны, раённы нарыхтоўшчык — Уладзімір Кудрэвіч
  • Паляныця, нарыхтоўшчык — Анатоль Луцэвіч
  • Сяброўка Святланы — Зінаіда Зубкова
  • Сяброўка Тамары — Наталля Качаткова
Радыёкампазіцыя спектакля Нацыянальнага акадэмічнага тэатра імя Я. Купалы па аднайменнай п'есе.

Спасылка для запампоўвання.

@темы: записи с радио, беларускае

13:01 

Астрыд Ліндгрэн - Пэпі Доўгаяпанчоха

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…


Астрыд Ліндгрэн - Пэпі Доўгаяпанчоха

Запіс з эфіру Першага канала беларускага радыё
Год запісу: 1990
Запіс і апрацоўка радыёэфіру: Bartimeyse
Якасць запісу: mp3, 128 kbps, 32 kHz, Stereo
Памер: 108 Мб
Працягласць: 01:58:52

Аўтар інсцэніроўкі для радыё і рэжысёр: Аляксандр Вавілаў
Кампазітар: Дзмітрый Далгалёў
Гукарэжысёр: Юрый Букін
Гукааператары: Тамара Стыдаль, Нэла Харчанка
Рэдактар: Галіна Шаблінская
Ролі выконвалі:
  • Вядучы — Віктар Манаеў
  • Пэпі — Галіна Кухальская
  • Томі і Аніка, сябры Пэпі — Рэгіна Дамброўская, Людміла Барташэвіч
  • У астатніх ролях — Віктар Лебедзеў, Тамара Нікалаева, Наталля Качаткова, Валянціна Пражэева, Паліна Ротар, Юрый Авер'янаў
  • Песні Пэпі выконвала Іна Афанасьева
Радыёспектакль паводле аднайменнай кнігі.
«Пэпі Доўгаяпанчоха» — кніга пра самую моцную, вясёлую, рудую і дзівосную дзяўчынку ва ўсім свеце. Пэпі лёгка падымае каня на выцягнутых руках, гатуе імберцавае печыва проста на падлозе, да таго ж яна аб’ездзіла ўвесь свет і збіраецца стаць піратам, калі вырасце.

Спасылка для запампоўвання.

@темы: записи с радио, беларускае

00:17 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Па «Беларусь 3» паказвалі праект «Музеі Беларусі» з дакументальнымі фільмамі зразумела пра якія аб'екты.

Сумарна я налічыў 14 фільмаў (некаторыя ў дзвюх частках, але я іх лічу за адзін). Але пра лінію Сталіну не запісалася, дый я і не вельмі хацеў. А вось на мастацкі музей зазлаваўся youtube і заблакіраваў аўдыё (паспрабую дадаць яго пазней).

Цікава, але я не зразумеў, па якім прынцыпе адбіралі музеі (аднак у нашай краіне гэта не дзіва). Пра некаторыя музеі ў інтэрнэце нават не вельмі знойдзеш звесткі. Напрыклад, музей пошты або гісторыі слуцкіх паясоў. І, дзіўна, не знялі фільм пра Брэсцкую крэпасць, якая, аднак, лічыцца музеем. Увагі варты музей Шагала. Хатынь. Ёсць Полацкі музей-запаведнік з усім вядомай Сафіяй і іншымі цікавінкамі. Гомельскі палац Румянцавых-Паскевічаў. Нуль увагі на Гародню з замкамі, тое ж і з Наваградкам. І, што ўжо амаль неверагодна ў нашай краіне з незнікаючым «да хх-гадавін Перамогі», няма пра музей ВАВ.

На мой погляд, гэтую серыю можна паспяховаць развіваць. Даздымаць пра іншыя мясціны, якія, безумоўна, вартыя ўвагі. Дастаткова перакласці аўдыё і надпісы на англійскую, рускую ці іншыя мовы, і вы атрымаеце зусім неблагі матэрыял для заахвочвання турыстаў. Але ж гэта занадта проста...



Гэткім чынам, праект «Музеі Беларусі».
Нацыянальны гісторыка-культурны музей-запаведнік «Нясвіж»
Замкавы комплекс «Мір»
Мастацкая галерэя Міхаіла Савіцкага
Музей кнігі Нацыянальнай бібліятэкі Беларусі
Музей гісторыі слуцкіх паясоў
Дзяржаўны літаратурна-мемарыяльны музей Якуба Коласа
Дзяржаўны літаратурны музей Янкі Купалы
Нацыянальны гiстарычны музей Беларусі і яго філіялы
Дзяржаўны музей гісторыі тэатральнай і музычнай культуры Беларусі
Беларускі дзяржаўны музей народнай архітэктуры і побыту
Музей пошты
Музей гісторыі горада Мінска

Распаўсюджванне толькі заахвочваецца і ніяк не забараняецца.
Будуць новыя фільмы — буду дадаваць.

UPD. Як я мог нават падумаць, што пра музей ВАВ не знялі фільм?! Безумоўна, знялі, і будзе ў наступную нядзелю. Таму праз тыдзень дадам не толькі мастацкі музей, але і музей ВАВ.

@темы: мысли вслух, музеі Беларусі, мнение, записи, беларускае, БТ-3

20:54 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Уключаю я зранку тэлевізар — і бачу надпіс: «Памяці Сяргея Жураўля». Вось так пачаўся сённяшні ранак... у пошуках, што ж здарылася.
17.08.2015 в 20:15
Пишет Ангулема:

Сёння даведалася, што ў пятніцу памёр акцёр Сяргей Журавель =( Усяго 61 год яму быў... Сэрца спынілася ў сне.
Не магу сказаць, што шмат дзе яго бачыла, але добра памятаю спектакль "Вячэра з дурнем", дзе граў у тым ліку і ён. Яскравы спектакль, там усе зоркі нашага беларускага тэатра гралі тады (калі я хадзіла).
Сумна =(

"Маючы вялікую папулярнасць і тысячы прыхільнікаў, ён заўсёды казаў, што галоўная роля яшчэ наперадзе". (с) Купалаўскі тэатр

Што ж, калі ёсць нешта па-за жыццём, то сваю галоўную ролю ён сыграе там.

URL записи

@темы: Купалаўскі, беларускае, мысли вслух, театр

17:05 

Маці ўрагану

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Я знайшоў такі моцы і час і звёў беларускае аўдыё да фільма «Маці ўрагану».



Ведаў, што гэта будзе цяжка, можа, менавіта атрымалася зрабіць гэта за два дні + дзень на прагляд і выпраўленне адзінкавага рассінхрона.

-----

Наконт самога фільма.

Спадабалася =) Як і п'еса, прачытаная дзесьці два гады таму.
Прыемны фільм з добрай ігрой акцёраў.
Вельмі спадабаліся Аляксандр Гаманюк і Людміла Палякова ў ролях Васіля і Агны Вецер адпаведна. Вашчыла Генадзя Гарбука і Радзівіл Аляксандра Філіпенка нечаканыя, але таксама добрыя.
Запомніліся Генадзь Аўсяннікаў (поп Антох), Таццяна Мархель (Магда), Анатоль Жук (Васка Вецер) у эпізадычных ролях. Каларытныя атрымаліся персанажы.
Другая палова фільма часам прабірае да дрыжыкаў.


Ілюстрацыя Васіля Шаранговіча.

@темы: мысли вслух, мнение, кино, записи, беларускае, Караткевіч

16:41 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Ах, да, чуть не забыл.

Я теперь студент. =)
БГУИР, программное обеспечение информационных технологий.

@темы: БГУИР, Я, мысли вслух, учеба

10:45 

Адвечная песня

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Ну вось, мне перадалі запіс «Адвечнай песні»:



Неблагі запіс. На жаль, аднак, тры памылкі (дзве больш-менш сур'ёзныя).
Банары — зло.

«Аўдыёверсія» (14 музычных нумароў): yadi.sk/d/EYL6b8iXi7gzU
У якасці бонуса — здаецца, студыйная версія «Зімы» з альбому да юбілея Купалы.

P.S. Дзякуй аператару :)

запись создана: 27.07.2015 в 17:31

@темы: театр, записи, беларускае, РТБД, БТ-3

23:50 

ТЕАТР. Записи спектаклей

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Собственно, всё вякнулось из-за авторских прав на ютубе, и почти из этого списка онлайн сейчас посмотреть не получится.
Однако на винчестере всё по-прежнему лежит, к любым запросам по поводу передачи записей я открыт. Планы восстановить всё есть, но будут ли они реализованы и когда - ещё то вопрос.


Translations / Пераклады (НАТ імя Я. Купалы, 2015 г.)
Адвечная песня (РТБД, 2015 г.)
Адъютант-Ша Его Величества (НАДТ им. М. Горького, 2008 г.)
Ажаніцца — не журыцца (НАТ імя Я. Купалы, 1987 г.)
Амністыя (НАТ імя Я. Купалы, 1977 г.)
Амфитрион (НАДТ им. М. Горького, 2007 г.)
«Анджело» и другие… (НАДТ им. М. Горького, 2007 г.)
Анна Снегина (театр-студия киноактёра, 2014 г.)
Апошняя ноч Алаiзы (тэлеспектакль, 1986 г.)
Бабье царство (НАДТ им. М. Горького, 1987 г.)
Банкрот (БГМТ, 2008 г.)
Бацька (НАДТ імя Я. Коласа, 2007 г.)
Безназоўнае (тэлеспектакль, 1982 г.)
Безумная жизнь Сальвадора Дали (театр Сергея Янковского, 2013 г.)
Беларусь у фантастычных апавяданнях (НАТ імя Я. Купалы, 2005 г.)
Белые журавли (театральный проект, 2015 г.)
Брама неўміручасці (тэлеспектакль, 1978 г.)
Валентинов день (НАДТ им. М. Горького, 2007 г.)
Вечар (НАДТ імя Якуба Коласа, 1986 г.)
Возвращение в Хатынь (фильм-спектакль, 1984 г.)
Всё в саду (НАДТ им. М. Горького, 1992 г.)
Выкраданне Еўропы, альбо Тэатр Уршулі Радзівіл (НАТ імя Я. Купалы, 2012 г.)
Вячэра (тэлеспектакль, 1980 г.)
Горе от ума (Малый театр, 2006 г.)
Дзіўны рэйс (тэлеспектакль, 1995 г.)
Дзядзя Ваня (НАДТ імя Я. Коласа, 1996 г.)
Дыхайце эканомна (тэлеспектакль, 1988 г.)
Единственный наследник (НАДТ им. М. Горького, 1998 г.)
Жаніцьба (НАДТ імя Я. Коласа, 1998 г.)
Земляничная поляна (НАДТ им. М. Горького, 2007 г.)
Идеальный муж (НАДТ им. М. Горького; без конца)
Извещение Марии (НАДТ им. М. Горького, 2007 г.)
Имел бы я златые горы… (БГМТ, 2008 г.)
Імяніны (тэлеспектакль, 1982 г.)
Каварства і любоў (НАТ імя Я. Купалы, 2005 г.)
Калі мамы няма дома (тэлеспектакль)
Камедыянт (тэлеспектакль, 1987 г.)
Крэслы (НАДТ імя Я. Коласа, 2000 г.)
Лісце каштанаў (тэлеспектакль, 1981 г.)
Макбет (НАДТ им. М. Горького, 1988 г.)
Машэка (тэлеспектакль, 1984 г.)
Медведь (Альтернативный театр)
Мілы чалавек (тэлеспектакль, 1989 г.)
Моя прекрасная леди (БГАМТ, 1991 г.)
Мудрамер (НАТ імя Я. Купалы, 1989 г.)
На любовь своё сердце настрою (Учебный театр «На Моховой», 2013 г.)
Наедине со всеми (НАДТ им. М. Горького, 1993 г.)
Непаразуменне (НАДТ імя Я. Коласа, 1997 г.)
Несцерка (БГАМТ, 1994 г.)
Нонсенс (тэлеспектакль, 1990 г.)
Нора (Гродзенскі драмтэатр, 1996 г.)
Памінальная малітва (НАТ імя Я. Купалы, 1999 г.)
Паўлінка (НАТ імя Я. Купалы, 1981 г., 1000-ы паказ)
Паўлінка (НАТ імя Я. Купалы, 1982 г.)
Песні ваўка (РТБД, 2005 г.)
Песня пра долю (рок-опера, 2013 г.)
Пока я жив, я с тобой (телеспектакль, 1986 г.)
Поцелуй меня, Генри! (Гомельский драмтеатр, 1999 г.)
Пять вечеров (телеспектакль, 1998 г.)
Раскіданае гняздо (НАДТ імя М. Горкага, 2005 г.)
Рычард (тэатр-лабараторыя «Вольная сцэна», 1995 г.)
Семейный уикенд (Гродненский драмтеатр, 1999 г.)
Смех лангусты (НАТ імя Я. Купалы, 1992 г.)
Срочно требуется… «Самоубийца» (НАДТ им. М. Горького, 2007 г.)
Стары дом (НАДТ імя Я. Коласа, 1987 г.)
Сымон-музыка (НАТ імя Я. Купалы, 2015 г.)
Сымон-музыка (тэлеспектакль, 1976 г.)
Сястра мая Русалачка (ТЮГ, 2005 г.)
Тартюф (БГМТ, 2008 г.)
Театр купца Епишкина (телеспектакль, 1978 г.)
Трёхгрошовая опера (Альтернативный театр, 1997 г.)
Тры Жызэлі (РТБД, 2014 г.)
Трыбунал (НАТ імя Я. Купалы, 1981 г.)
У тумане (тэлеспектакль, 1994 г.)
Федра (тэлеспектакль, 1983 г.)
Христос и Антихрист (Царевич Алексей) (телеспектакль, 1992 г.)
Чайка (Гомельский драмтеатр, 1999 г.)
Чалавек з мядзведжым тварам (тэлеспектакль, 1990 г.)
Чудаки (НАДТ им. М. Горького, 2007 г.)
Чужие, близкие… (телеспектакль, 1998 г.)
Шчаслівыя жабракі (ТЮГ, 1999 г.)
Эрык XIV (НАТ імя Я. Купалы, 2004 г.)
«Юнона» и «Авось» (БГАМТ, 2005 г.)
Я кахаю цябе… (монаспектакль, 1997 г.)

Оперы, балеты, etc.
"Дзікае паляванне караля Стаха". Уладзімір Солтан (НАБТ оперы и балета РБ, 1989 г.)
"Кармина Бурана". Карл Орф (НАБТ оперы и балета РБ, 1986 г.)

СКОРО:
Весна священная (НАБТ оперы и балета РБ)
Волшебная флейта (НАБТ оперы и балета РБ)
Візіт дамы (НАБТ оперы и балета РБ)
Жизель
Лебединое озеро
Перед заходом солнца (НАДТ им. М. Горького, 2007 г.)
Ромео и Джульетта (НАБТ оперы и балета РБ)
Севильский цирюльник (НАБТ оперы и балета РБ)
Сіваграк (тэлеспектакль)
Сіняя-сіняя (тэлеспектакль)
Служанка-госпожа (НАБТ оперы и балета РБ)
Сотворение мира (НАБТ оперы и балета РБ)
Спартак (НАБТ оперы и балета РБ)
Страсти / Рогнеда (НАБТ оперы и балета РБ)
Францыск Скарына (фильм-опера)
Щелкунчик (НАБТ оперы и балета РБ)
+ будет дополняться по мере появления новых записей


Обновлено: 15 декабря 2015 г..
Translations / Пераклады (НАТ імя Я. Купалы, 2015 г.)
"Дзікае паляванне караля Стаха". Уладзімір Солтан (НАБТ оперы и балета РБ, 1989 г.)
Сымон-музыка (НАТ імя Я. Купалы, 2015 г.)

История обновлений
запись создана: 09.01.2015 в 00:30

@темы: театр киноактёра, театр, списки, беларускае, Купалаўскі, Горьковский, БТ-3, БГАМТ

01:53 

Дзед

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Я сёння схадзіў у РТБД, дзе закрывалі сезон прэм'ерай «Дзед». Магчыма, і я свой закрываў, але гэта будзе дакладна вядома толькі ў нядзелю.

Мне спадабалася.
Не вельмі часта я гляджу спектаклі пра вайну, але вось што ўсё ж наведваю, мне падабаюцца =) Я, шчыра кажучы, не люблю, як у нас святкуюць гадавіны (асабліва "круглыя") Перамогі. Брыдка глядзець, як у назву кожнага мерапрыемства пхаюць дадатак «прысвечаны хх-годзю Вялікай Перамогі...», «асабліва ў гэты год юбілея Перамогі...» На мяне гэта дзейнічае з дакладнасцю наадварот, чым мяркуюць аўтары гэтых дадаткаў. Магчыма, менавіта таму тэму ВАВ я звычайна разглядаю з асцярожнасцю.
А вось спектакль як раз і закранае пытанне адносін да ўдзельнікаў той вайны сёння. Сумную ўсмешку выклікаюць выразы накшталт «хутка Дзень Перамогі, трэба...», бо яны выкарыстоўваюцца збольшага для прыкрыцця сваіх спраў, як нейкая замучаная фразка, якую паўтараюць з надзеяй, што паўтарэнне надасць вагу гэтым словам.
А насамрэч спектакль проста адлюстроўвае шмат у чым сумнае становішча: успамін аб удзельніках вайны часцей звязаны з пэйнай выгадай для сябе ці пэўнай датай (апошняе ў пастаоўцы закранута менш). У спектаклі тая пэўная выгада — кватэра (бо з пенсія там справа ўжо вырашаная). Але нават там роля ветэрана збольшага пасіўная: яго меркаванні нікога не кранаюць, акрамя прывідаў мінўшчыны. Ён толькі сродак у дасягненні сваёй мэты для іншых. І для шмат каго з яго родных ды знаёмых ён ужо настолькі звыклы ў сваім пастаянстве, што падобны на мэблю, якую лёгка можна накрыць, перасоўваць, скінуць на падлогу, калі тая перашкаджае.
Цікавае параўнанне сённяшняга жыцця з вайсковым, асабліва з вуснаў Дзеда. Толькі агульны стан вайны, які тады панаваў паўсюль, цяпер сканцэнтраваны ў асобных сем'ях, кампаніях. Хочацца працягнуць параўнанне, і ўзяць, напрыклад, хаўтуры па памерламу. Калі, па ўспамінах Дзеда, ён пасля неаднойчы вяртаўся на магілу сябра (дый варта ўспомніць гісторыю з чырвоным крыжам), дык хаўтуры па Дзеду нават не перарываюць вайны, няхай і "лакальнай" за кватэру, але ўсё ж.
З'яўленне прывіда Сцяпана азначае аддаленне Дзеда ад міра, і чым больш рухавым і жыццяздольным становіцца Сцяпан, тым бліжэй смерць Дзеда.

Вось гэткія сумбурна запісваюцца ўражанні, і можна запытацца: а ў чым жа сэнс? Нашто ўсё гэта? Паглядзець дзеля суму й тугі? Ды не, бо яшчэ ёсць час перапыніць тыя "лакальныя" бойкі й звярнуць увагу на тых, хто яе сапраўды варты. Ох-ох-хонюшкі, якія я, аднак, пафасныя словы пішу, самому жудасна. Нейкі нездаровы ўплыў :-D
І вось найбольшы ўплыў на гледача ў гэтым мае фінал. Ён моцны й нават прабівае на слёзы.
Але менавіта я (маё асабістае меракавнне, падкрэсліваю) бачу фінал крыху іншым. Спектакль, на мой погляд, павінен прымусіць гледача паспрабаваць нешта змяніць. І тут ён гэта робіць, але... сумняваюся, што дастаткова моцна. Калі прасачыць радыёперамовы, то тая блакіраваная з усіх бакоў група (Дзед, "замкнёны" сваімі роднымі ў сваім пакоі) ў канцы ўсё ж вырываецца з аблогі жывая (дакладней, спачатку сувязь знікае і пасля раптоўна з'яўляецца). А насамрэч Дзед памірае. І з'яўленне сувязі раўназначна нейкаму цуду, на які нельга паўплываць. Я ж бачу становішча крыху іншым: смерць раўназначна незваротнай страце сувязі, а з'яленне добрай сувязі адпавядае выратаванню ўсёй групы (Дзеда, г. зн. яго далейшаму жыццю). І таму фінал я бачу наступным: Дзед памірае, сувязь знікае, што вымушае гледача пасля спрабаваць наладзіць гэтую сувязь у сапраўдным жыцці, не даць памерці Дзядам у 1941 (1942, 1943 і гэтак далей, як пасля кажа Дзед у спектаклі).
Вось такую пэўную нязгоду выклікаў у мяне фінал.

Але паўтару тыя словы, з якіх я пачаў: мне спадабалася. Спектакль добра прадуманы ад пачатку да канца. Ёсць у спектаклі й гумар, дастатковы для "разраджэння" атмасферу.
Спектакль не навязвае нейкіх думак, ён ілюструе падзеі, якія адбываюцца навокал, даючы права на свае ўласныя меркаванні, і менавіта ў гэтым яго моц.

Пра акцёраў.
Усе спадабаліся. І вось зноў адчуванне, што усе на сваіх месцах. Дзякуй вялікі ўсім.
Напісаць пра ўсіх ў мяне не стае ні часу, ні моцы, але пра двух акцёраў не магу не.
Дзед Сяргея Шымко мне спадабаўся. Хоць і бачна, што ўзрост яго замалы для ветэрана, аднак сваёй ігрой ён пераконвае ва ўзросце свайго героя й стварае праўдападобны вобраз ўдзельніка ВАВ. Без громкіх словаў і дзеяў ён неяк прымушае па-іншаму зірнуць на гэтых людзей.
І вельмі ж мне спадабалася Марына Здаранкова, якая выконвала ролю Светкі. Вось проста "веру!", настолькі яскрава яна іграе на сцэне.
Састаў, на ўсялякі выпадак: С. Шымко, Навіцкі, Здаранкова, Цвяткова, Стонька, Маслоўская, Пятровіч, Паніматчанка, М. Шымко.

-----

Нешта я сёння зрабіў добры шпацыр і да спектаклю, і пасля яго. Туды я быў вымушаны йсці пехатою ад вакзалу да Нямігі (па карце каля 2,2 км) з-за чарговай ганаровай асобы, дзеля якой перакрывалі вуліцы. А вось назад... ногі мяне неслі й неслі наперад. І гэтак я за якія 35 хвілін дайшоў ад РТБД ажно да Ліцэя БДУ і КЗ Мінск (па карце каля 4,2 км). Ішоў бы й далей, але калі ты прыходзіш на прыпынак адначасова з аўтобусам, гэтым трэба карыстацца. Вось гэтак я, не маючы асаблівага намеру, задаволіў сваю прагу да добрага шпацыру пасля спектакля. Цікава было б як-небудзь прайсці ад вакзала да хаты, там недзе ўдвая даўжэй ісці (але ля Сямёнава нязручна ісці па мосце), але ж калі добрае надвор'е будзе пасля караценькага спектакля... чаму не?

@темы: театр, мысли вслух, мнение, беларускае, РТБД, Дзед

00:11 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Вдогонку «Славянскому базару».
Я таки дождался HD версии конкурсных дней, показанной по Россия HD.
У меня нет цензурных слов, чтобы выразить своё негодование людям, резавшим запись.
Они не только выкинули все разговоры после песен в ожидании оценок, они резали песни, всячески их посокращали, экономя время эфира.
Была песня румынки около 4 с половиной минут — ничего, там подрежем, там куплет выкинем, и — вуаля, всего где-то 2 минуты.
Было два концерта по 110 минут, т.е. суммарно 220 минут (3 с половиной часа) — теперь всего полтора часа!

Мда, оказывается, наши телевизионщики ещё такие молодцы... Хотя они балуются по-другому — просто выкидывают песню/номер полностью.

@темы: Славянский базар, записи, мнение, музыка, мысли вслух

01:44 

Славянский базар 2015

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Мы в этом году что-то решили глянуть конкурсную программу «Славянского базар».
И она неожиданно приятно удивила. Хорошие голоса, по крайней мере в финале. Было просто приятно слушать.
Первый день понравился больше второго, как-то больше песен приглянулось.

Это было предисловие, теперь будет много видео. Я, если честно, поставил на запись больше "по привычке" и был искренне удивлён, когда даже спустя пару дней не мог найти отдельных видео конкурсантов. Пришлось исправлять этот пробел и обрабатывать свои записи...

-----

Гран-при взял казахстанец Димаш Кудайбергенов, и победил заслуженно. Он по уровню вокальных данных сильно выделялся среди конкурсантов.
Голос, конечно, шикарный. А из двух исполненных им песен мне больше понравилась со второго дня:


Белорусска Валерия Грибусова тоже порадовала. Хороший голос, вполне заслуженная первая премия. Но вот белорусский язык у неё на уровне трасянки...


Вот с судейством мы были не всегда согласны. Чем разительно в лучшую сторону от других конкурсантов отличался болгарин Николай Манолов, я не понимаю. Тем не менее, вторая премия. Хотя из общего числа конкурсантов он особо не выделялся.

Порадовала украинка Анна Твердоступ. Заслуженная третья премия. Хотя могли бы и вторую дать.


Грузинка Софи была единственной, кто исполнил песню на белорусском языке. Кстати, тоже третья премия.


Нам с Женей понравилась румынка Диана Брескан. Приятный тембр. Жюри не прониклось.


Как-то жюри не оценило и латиноамериканок. Кубинку так вообще завалили (а она ещё и первой была), хотя я не могу сказать, что она была как-то хуже остальных. на уровне.
Понравилась мексиканка, красиво и эмоционально пела.


Македонка Наде Талевска спела «Молитву» перед её первой исполнительницей Марией Шерифович (та ей, меж тем, поставила 9). Но к концу песни слышно, что голос подустал.


Чех Ян Чеховски выделялся жизнерадостностью. Спел такую же жизнерадостную чешскую песню.


Активными песнями выделялся и литовец. Хорошо смотрелось на фоне множества завывательных и лирических песен.


В целом — очень высокий уровень всех конкурсантов.
Радовала глаз и картинка. Некоторые номера сделали очень красиво, к примеру, белорусскоязычную песню грузинки.

Как-то так.
Если кто-то хочет другие номера посмотреть и полные записи концертов, то можно здесь.

@темы: мнение, записи, Славянский базар, музыка, мысли вслух

00:19 

Собака на сене

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Это случилось!!! Я таки сходил второй раз на «Собаку» спустя почти год после премьеры. Весь сезон я порывался на неё сходить, но — репетитор в понедельник. Я весь сезон ждал того момента, когда занятие отменится и будет спектакль! увы...

БРАВО! :hlop: Я увидел прекрасно сбалансированный спектакль с изумительной игрой актёров. Очень порадовали. И вот даже не к чему придраться да и не хочется. И даже с текстом без особых приключений.

Это действительно спектакль Илоны, в котором она блистает и предстаёт во всей красе. :heart::heart::heart: Она просто великолепна в этой роли :white:
Якубович хорош в роли Теодоро.
Впервые видел в «Собаке» Осипца, Катю Дегтярёву, Малахвейчук и Матиевского. Все порадовали отличной игрой. У Осипца вышел очень задорный и обаятельный Тристан. Очень естественной получилась Анарда у Кати Дегтярёвой. И Малахвейчук с Матиевским очень милые Марсела и Фабьо соответственно.
Все на своих местах, и это безумно радует :)
Вернувшаяся ненадолго Катя Мощенко внезапно премьерила Доротею. В принципе хорошо вышло. И здраво, что на массовые сцены/танцы решили обходиться без неё: за сутки всё не выучишь/вспомнишь. А танцы без одного человека смотрелось всё равно хорошо.

Я собирался подарить цветы Илоне. И купил цветы Илоне. И подарил их Кате Мощенко :facepalm::lol: Главное — правильно сагитировать. Особенно в антракте.
Теперь я "должен" букет Илоне. На следующей «Собаке». Надеюсь, для меня она будет не через год. :-D
А ещё мы сегодня сводили в театр и нашу двоюродную сестру. Ей тоже очень-очень понравилось :flower:

@темы: Территория мюзикла, мнение, мысли вслух, театр

01:07 

Ледя

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Сегодня мы с Женей снова сходили на «Мою прекрасную леди».

После премьеры Моторная, как водится, не смогла не «порезать» спектакль. В целом, оно как было суматошно, так и осталось. Нет, по времени оно лучше, что и на общее впечатление положительно влияет. Но местами «резки» довольно странные.
Большинство проходов по залу убрали, но один массовый оставили и не изменили. А жаль: когда после «Если повезёт» толпа артистов валит в узенький проход между оркестровой ямой и первым рядом… Можно же было сначала вдоль стены, а потом по проходу между 11 и 12 рядами. Там хоть проходы больше.
Ирландский танец теперь перед сценой в Гайд-парке вместо лимериков. А жаль: мне лимерики нравились… И они хоть сюжетно как-то более обоснованы, на мой взгляд.
Зачем было кромсать «Действуй!» Саши Римкевич?! Зачем убирать куплет, кому он помешал? Нет, мы же знаем лучше Фредерика Лоу, как надо, куда ему. Он там ошибся, когда музыку писал… А вообще одна из моих любимых песен в мюзикле.
Многие диалоги тоже подрезаны. Что-то выкинуто тут, что-то там. Про ликвидацию роли управляющего я ещё по составу правильно угадал.
И финал. Финал изменили! Убрали эти комментарии Бернарда Шоу, убрали перестановку мебели во время ключевого монолога. У меня даже закралась надежда, что вернулись к финалу предыдущей постановки… Увы. По прежнему по незримой команде на сцене появляются «шербургские зонтики»…

Про постановку в целом я уже писал, но повторю: на неё есть смысл ходить только при составе Эдик Вайнилович/Саша Римкевич. На них держится этот спектакль.
ЭДИК!!! :heart::heart::heart: Такое ощущение, что он ещё прибавил в игре по сравнению с премьерой. Безумное доставил удовольствие. Вот просто наслаждался его шикарнейшей игрой. :red:
Саша Римкевич прекрасна в роли Элизы! :heart: Очень ей идёт эта роль, она расцветает в ней. Умничка :white:

Сегодня, кажется, премьерил Макаревич. Как давно мы, оказывается, его не видели!.. Отдельные номера немного гнал, массовые сцены гулянок («Если повезёт», «Доставьте только к церкви в срок») так вообще-е-е-е…
Звук сегодня был какой-то никакой. Оркестр местами начисто глушил артистов (Осипец на увертюре, Саша Римкевич в глубине сцены на «Это было б здорово!» и др.) Местами даже на драматических моментах, при отсутствии оркестра и тишине в зале, было еле слышно. Ну и слова местами было почти невозможно разобрать. Может, это и места такие на первом ряду, но раньше такого не было, даже на 2-й премьере «Леди», когда мы сидели почти на тех же местах.

В целом неоднозначные впечатления от спектакля. С одной стороны, великолепные Эдик и Саша Римкевич. А с другой… по-прежнему сумбур. «Резки» спектакль в целом улучшили, но так и остались полумерами, не исправившими всех косяков постановки.

На краю первого ряда сидел странноватый мужчина. Он довольно часто принимался громко хлопать после понравившейся фразы а один раз и просто после выхода Саши Римкевич на сцену. Меня он, если честно, немного напрягал…

-----
А ещё сегодня на спектакле были Катя Мощенко и Олег Прохоров, приехавшие из Иркутска. :cheek::flower: Как давно и недавно они уехали…

@темы: театр, мысли вслух, мнение, БГАМТ

23:23 

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Перавёў у тыповы для электронных чыталак фармат fb2 кнігі са збору твораў Васіля Быкава.
yadi.sk/d/eau4HXoIhqWzR
Можа, камусьці будуць цікавыя, патрэбныя, etc.

Але канчаткова пераканаўся, што гэта не тыя матэрыялы, з якіх друкаваліся кнігі, а распазнаныя сканы кніг. Безліч разарваных абзацаў, асабліва ў некаторых тамах, адсутнасць уніфікацыі дэфіс-працяжнік і шмат іншае сцвярджаюць пра гэта.
Мне вось толькі незразумела, нашто наш Саюз піьсменнікаў, які з доляй верагоднасці 99,99 адсоткаў мае матэрыялы, з якіх друкаваліся кнігі, займаецца невядома чым?.. Нашто гэткая "памяць" пісьменніку, калі яго кнігі наўмысна выкладваюць з памылкамі, маючы варыянт без памылак?

-----

Я зусім крыху адхілюся ад тэмы.
Вось вылажыў хтосьці ў інтэрнэт кнігу Ларысы Геніюш «Споведзь». Была яна ў сеціве даўно, але я звярнуў увагу на нататку «Вычытана ў жніўні-верасні 2014 г.»
«О-о-о!» — узрадваўся я. Хоць хтосьці знайшоў час давесці да ладу гэтую кніжачку. Пачытаю, вырашыў я.
...
Падчас чытання, ды і пасля яго, у меня было нясцерпнае жаданне выказаць сваё неўхваленне аўтару гэтай нататкі. Бо кніга не проста не вычытана. Там гэтай "вычыткай" нідзе нават не пахне.
Я пасля выправіў хоць найбольш частыя памылкі OCR. Зараз прыводжу прыклады:
есьць -> ёсьць — 29 замен
болыы -> больш — 7 замен
болып -> больш — 16 замен
болын -> больш — 5 замен
ен -> ён — 65 замен
ей -> ёй — 32 замены
ею -> ёю — 12 замен
Што тут казаць пра нейкую "вычытку"... :cens:

@темы: мысли вслух, мнение, книги, беларускае

00:09 

12 стульев

…лучше без точно сформулированной цели двигаться вперёд, чем без цели стоять на месте, и уж наверняка гораздо лучше, чем без цели пятиться…
Ну что ж, Стулья, дубль два. Состав был почти тот же, только вместо Немцова во всех ролях был Эдик.
Как-то второй раз понравился больше. Возможно, потому, что знаешь, чего ожидать...
Не всегда, правда, получалось хорошо разобрать слова. То ли акустика, то ли что...

Даже не знаю, что написать. Снова перечислять всё как-то не хочется.
Якубович в спектакле прекрасен. :heart: Он шикарный Остап Бендер. Его роль, почти бенефис :)
Осипец тоже хорошо смотрится. Но всё же из-за особенностей версии мюзикла несколько отходит на второй план. Не так, конечно, как полковник Пикеринг по сравнению с Генри Хиггинсом в нашей Леди, но всё же ощутимо.
Прокурор у Эдика вышел замечательный. А вот Изнурёнков... маньячный. С безумным блеском в глазах, бешеной энергией... Хотя там изначально роль Изнурёнкова стрё-ё-ё-ёмная.
Нравятся многие сцены. Богадельня, бомжи, аукцион, ресторан... Почему-то особенно — сцена у Боур. И танцы...
В этот раз таитянки пережились легче.

В общем, ждём второй состав.

-----

UPD. А ещё сегодня что-то очень крупно напутали с билетами. Постоянно находились люди с билетами на одни и те же места, купленными в разных системах.
Зато людей было много. Там приятно видеть полное отсутствие пустых мест на первых где-то семи рядах... Но зал всё равно был немного "мёртвый", особенно в первом акте.

@темы: мысли вслух, мнение, Территория мюзикла, театр

Ноги, крылья… Главное — хвост!!

главная